Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Linn Svensson - 25 oktober 2009 22:13

Jag jobbade väldigt långa dagar i slutet av veckan och nu i helgen har det strulat med upplägg av bilder.

Men här är det som hänt, en hel del i bildform.


Seke har varit med på kurser, både i en problemhundskurs och i en ledarskapskurs. Lena som går instruktörsutbildning fick ha Seke  på kurserna för att jag vill att han ska följa andra än bara mig. Det gick strålande!

Först en bild där han är med i problemhundskursen. Bilderna är dåliga, men man kan iaf urskilja hundar ;) Seke och Lena står närmast kameran med de andra ekipagen precis bakom ryggen för att öka hans trygghet med föraren.

  


Nästa bild är från ledarskapskursen där vi bla tränade i tunnelbanan för att få spontana möten med hundar och männikor. Här får Seke passera förbi ett gäng hundar. Och även sitta still bredvid dem. Inte ett utfall gjorde han när Lena höll honom! Han försökte inte ens.

  


I slutet av ledarskapskursen när Seke tränat många många timmar den dagen så kom ett enormt genomslag. en viktig del i hans träning/rehabilitering. Jag ville sätta honom i en svår situation för att se hur långt vi faktiskt kommit. Deltagarna i kursen fick ta sina hundar och hoppa upp och nerför en lite mur. När de hoppat en stund lät Seke till, men avbröt sig själv och tog kontakt med mig istället :D Åh en sån lycka!!!

Och precis i slutet av kursen stod vi precis utanför en port i ett hyreshus och ut fullkomligt väller det vita pudlar som stormskäller. Matte hängde nånstans bak i kopplet och lyckades med nöd och näppe ta sig förbi oss.

Seke stressade upp, men gick aldrig igång. Vi stannade kvar på platsen ett tag och som tur var gick kvinnan bara en mycket kort promenad och kom strax åter med sina pudlar. Seke brydde sig då inte ens om dem :)


Vi har också tränat möte på cykel. När jag cyklat med Seke och fått möten har vi gått av cykeln och passerat gående. Men nu tränade jag under fart. Vi överlevde ;) Skämt å sido så gick det riktigt bra! Kom på att när han stirrade till lite så kunde jag putta till honom med foten så cyklade vi på utan tjafs.

Tyvärr fick jag inget kort på det eftersom vi varit ensamma när vi cyklat.


Men vi har också tränat med Annas vita herdehund Leia som kan gå igång på andra hundar. Det gick bra och här gör vi en förtroende övning. Seke ser lagom road ut på bilden ;) Han är sååå duktig, blir ändå väldigt provocerad av Leia som lägger mkt energi och fokus mot honom.

  


Sen ställde Anna upp med sin katt och vi kunde träna kattmöten på riktigt utan att katten drar iväg. Vi har tränat på promenader när vi ganska många gånger sett katter, men de har alltid sprungit iväg...

Här sitter Seke mindre än en meter från katten. Vi gick även förbi och då var det ännu närmre än så, men han tilläts inte ens att titta på den.


Seke har fått väldigt mtk träning även fysisk så han har blivit super duper fin, tycker jag. Hoppas hans ägare och tycker det... Här är lite helhetsbilder på Seke med smalare midja :)

    


Sen har vi också tränat lite trix och konster, shiiiit vad han tycker det är kul :)

Här får han lära sig att dra av mig strumpan, vilket han lärde sig på typ 10min. Bilden är kass men man kan se att han drar i min strumpa.

  


Barnen har också fått vara med i träningen så att seke kan lyssna även på dem. Här tränar Mille slalom mellan benen!

  


Och Albin tränar Seke i att ligga :)

  


Imorgon är sista dagen och vi ska som vanligt åka runt till flera ställen där det rör sig mkt hundar. Han ska självklart få busa med Samisa så mkt han orkar :) Samisa kommer nog att sakna någon som orkar hennes tempo. De andra två slöfockarna här hemma tycker mest att hon är jobbig ;)


Sov gott alla, kram kram Linn och Seke Boy



Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards