Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Linn Svensson - 20 oktober 2009 20:59

Dagen började som vanligt, men idag tog jag även med Kobra och Samisa på cykelturen.

Seke var lite mer på och ville gärna ligga på, men efter ett tag lugnade han sig och fick springa bakom brudarna.


Vi åkte sen in till Gustavsberg och träffade direkt på en hund utanför Coop. Jag trodde först inte ens att seke sett att det var en hund så vi stod kvar och gick även emot hunden, men han reagerade inte alls. Han tittade till och tittade bort. Så skönt att han inte la någon som helst energi på att det var en hund där!


Vi tränade på lite enklare vardagslydnad i centrum och han är verkligen rolig att träna med, vill göra rätt hela tiden :)

Sen fick vi några mer hundmöten och jag följde även efter en liten JR, men Seke brydde sig inte alls.

Sen hörde vi att det skällde en hund bakom ett hörn. Det intresserade honom lite och vi gick runt hörnet. Seke tittade dit och stirrade till , jag sprutade lite vatten och han tog direkt upp kontakt med mig. Sökte sen kontakt hela tiden förbi hunden. Jag vände och gick förbi igen, Seke tittade till mot den uppspelta hunden, men var lugn coh sökte min kontakt igen.


Jag känner att han börjar hitta ett jätte fint lugn. Bilen är fortsatt mycket bättre. Han kan pipa till lite, men tystnar när jag säger till.


Sov så gott hälsar Seke till sin familj där hemma :)


Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards