Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Linn Svensson - 19 oktober 2009 23:22

Idag har varit en heeeelt underbar dag!


Jag är så otroligt nöjd med lilla Seke :)

Vi började som vanligt med cykeltur och åkte sen iväg till Livs hunddagis.

Problemet vi haft är att han i vissa lägen stelnat till och där har det varit omöjligt att bryta utan att han gått igång.

Jag vill att Seke ska hitta ett lugn och om han blir osäker ska han veta var han är trygg, och det ska vara genom att söka kontakt med föraren.


Idag tog jag med min Blivtvåls förpackning. Alltså en tom och urtvättad blivtvål som jag häller vatten i. Den är liten och smidig att hålla i handen och vattnet kommer snabbt ur korken.


Så jag och Seke gav oss av med blivtvål och korv till Liv :)

Liv tog ut lite hundar och jag behövde bara använda vattnet några få gånger, belöning kom snabbt när han spontant sökte kontakt.

Beteendet kvarstod och Seke var avslappnad runt andra hundar som man kan se på bilderna nedan. Han kunde tom stå och titta på andra hundar och undersöka med doften, heeeelt underbar känsla!!!


Här står vi utanför rastgårdarna och tittar på hundarna som leker där inne. Seke står och tittar avslappnat.

 


Här möter vi Liv och ett gäng hundar, ca 6st. seke håller sig lung bredvid mig. 


Här tränar vi med Livs terv och Seke får belöning för sitt lugn och kontakt. 

 


Här är en riktig utmaning. Två hundar och en kanin.

    


Sen åkte vi iväg till Gubbängsfältet för att få hundmöten på nya platser och det fick vi. Han var fortsatt lugn och sökte kontakt. Känslan är verkligen enorm. Att en hund kan ge så mycket :) Gud vad jag älskar dessa fantastiska varelser!


Nu e både jag och Seke enormt trötta och kommer sova som en prins och princessa :)


Kramar från Linn och Seke

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards