Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Linn Svensson - 18 oktober 2009 20:40

Idag har vi varit och tittat på lydnadstävlingar och Seke fick såklart följa med.


Jag tog inte ut honom på någon cykeltur imorse för att se om det var skillnad i hans beteende. Han reagerade snabbare på andra hundar nu med mer energi i kroppen. Men när jag avbryter så släpper han och söker kontakt.

Det är lätt att se på honom när han inte klarar av situationen, men att där avbryta utan att han går igång har vi inte hittat rätt knapp på.


Idag var han helt cool med Phoene och hon kunde gå jätte nära. Han tyckte dock att det var jobbigt att gå längst bak när de andra gick före. Men jag fick honom att tillslut slappna av och hålla sig tom bakom mig.

Tillbaka efter promenaden runt hundklubben så var det många hundar runt parkeringen och han kunde gå bredvid utan att göra utfall och hoppa in i bilen.


Just det måste ju också skriva att han nu blivit nästan helt tyst i bilen. Han kan börja pipa lite, men säger jag då till så blir han tyst!



Av Linn Svensson - 18 oktober 2009 20:31

Seke och jag började dagen med cykeltur som vanligt och det var som vanligt inga problem. Han börjar nu hålla sig bakom mig hela tiden under cykelturen, det är sällan jag får säga till.


Även idag har vi haft instruktörsutbildning och Seke har fått vara med och blivit inklickad. Han tyckte det var SUPER KUL! Lärde sig också handtarget :)


Vi tränade hundmöten och han bryr sig som vanligt inte alls om nakenhunden Simon trots att Simon står på bakbenen och vill fram till Seke. Men Seke gillade inte lilla JR tiken Phoebe. Jag började ställa på lite mer krav vilket gav mycket bra resultat. Han gick självmant in bakom mig och slappnade av riktigt bra.


Här kommer lite bilder på Seke och Samisa, de älskar att leka med varandra och nu börjar Seke släppa raggen. Men jag fick den på en bild som ni kan se nedan.

    



Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards