Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

Dag 2

Av Linn Svensson - 15 oktober 2009 13:58

Idag tog vi en cykeltur på förmiddagen. Seke har en grym kondition och blir inte trött i första taget.

Vi fick ett plötsligt möte med en collieblandning som stirrade ut Seke. Jag stannade cykeln och kallade på hans uppmärksamhet. Han tittade på mig och fick belöning. Sen tittade han tillbaka mot den andra hunden och jag påkallade återigen på hans uppmärksamhet och han släppte direkt hunden och tog kontakt med mig.

Så stod vi tills hunden passerat. Det var inte ens en tillstymelse till utfall!


Senare skulle jag åka iväg och ha kurs. Jag stoppade in Seke i bilen och tog ut Samisa och Nimbus. Först var Seke spänd och lät lite. Jag använde vatten för att bryta och belönade hans lugn. Båda hundarna kunde hoppa upp på bilen och lukta på Seke genom gallret utan att han gick igång.

Här är en bild på Nimbus och Seke:

  


Sen fick Seke åka med in till stan och vara med på kurs tillsammans med rottishanen Zeus.

Här är en bild på när vi arbetar med förtroende:

  

Seke skötte sig jätte fint när vi gick runt och Zeus var still. Men han gjorde faktiskt två utfall när Zeus hamnade i hans blickfång. Jag avbröt utfallen och vi fortsatte tills Zeus kunde passera ett helt varv runt mig och Seke.

Sen gick vi iväg på en promenad och Zeus gick bakom oss. De ökade farten och passerade förbi, men det var inga problem alls. Sen fick vi tyvärr inga mer hundmöten på den promenaden.


När vi kom hem släppte jag ihop Seke och Samisa och de busade järnet :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linn Svensson - 25 oktober 2009 22:13

Jag jobbade väldigt långa dagar i slutet av veckan och nu i helgen har det strulat med upplägg av bilder. Men här är det som hänt, en hel del i bildform.   Seke har varit med på kurser, både i en problemhundskurs och i en ledarskapskurs. Lena s...

Av Linn Svensson - 20 oktober 2009 20:59

Dagen började som vanligt, men idag tog jag även med Kobra och Samisa på cykelturen. Seke var lite mer på och ville gärna ligga på, men efter ett tag lugnade han sig och fick springa bakom brudarna.   Vi åkte sen in till Gustavsberg och träffad...

Av Linn Svensson - 19 oktober 2009 23:22

Idag har varit en heeeelt underbar dag!   Jag är så otroligt nöjd med lilla Seke :) Vi började som vanligt med cykeltur och åkte sen iväg till Livs hunddagis. Problemet vi haft är att han i vissa lägen stelnat till och där har det varit omöjl...

Av Linn Svensson - 18 oktober 2009 20:40

Idag har vi varit och tittat på lydnadstävlingar och Seke fick såklart följa med.   Jag tog inte ut honom på någon cykeltur imorse för att se om det var skillnad i hans beteende. Han reagerade snabbare på andra hundar nu med mer energi i kroppen....

Av Linn Svensson - 18 oktober 2009 20:31

Seke och jag började dagen med cykeltur som vanligt och det var som vanligt inga problem. Han börjar nu hålla sig bakom mig hela tiden under cykelturen, det är sällan jag får säga till.   Även idag har vi haft instruktörsutbildning och Seke har f...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards