Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Linn Svensson - 13 oktober 2009 13:48

Idag kom Seke hit tillsammans med lill och stormatte.


Vi fikade lite och pratade om Sekes tid här hos mig, hur den ska bli och funderingar runt kontraktet.


Seke är följsam men har lätt att tappa fokus och bli för intresserad av allt annat. En hund som gärna undersöker och kontrollerar sin omgivning. När han inte fick springa runt som han ville, övergick självklart beteendet i en frustration och han börjar pipa. Efter en stund lägger han dock av och kopplar av på sin filt. 


När ägarna åkt tog jag och Seke en promenad i skogen. Han följer fint och älskar att busa när jag gav honom frihet (i koppel dock). Han valde själv att aktivera sig med pinnar. Jag gjorde några försök att få honom att leka med mig, men han hade svårt att förstå vad jag ville. Lekte lite kort med mig, men sprang snabbt iväg efter en pinne istället.


Hemma på tomten kopplade jag på honom långlina och tog fram en boll. Jag visade först enbart genom kroppsspråk att bollen är min. Han är mycket signalkänslig och förstod direkt. Sen fick han leka lite med bollen. Jag måste ta med mig kameran ut och fota! Shit vad han kan hoppa högt!!! Rakt upp från marken! Vi avbröt emellanåt och bollen var min leksak. Han förstår direkt och det blir inga som helst konflikter.

Så började det regna och Seke blev inte lika glad i att vara ute längre. Vi lekte dock en stund till och sen fick han följa mig in med linan liggande på marken. Han följde jätte fint och är uppmärksam.


Nu ligger han och vilar på sin fäll. Vi ska strax åka in till Gustavsberg och promenera med mer störning. Jag tänkte också att Cissis hundar skulle få agera lite störning till honom, jag ska ändå dit och fixa med hemsidan.


__________________________________________________________________________________________________


På kvällen kom Glenn och Ingrid på besök med sina små yorkisar. Så här avslappnad kunde Seke vara runt dem:

  

Hundarna är så små att man knappt ser dem. Men de sitter i knät på husse och matte i soffan.


Vov vov från Linn och Seke

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards